Na het maken van o.a. een film over een band met een moordend instinct (Rubber) en een film over telepathie tussen mens en dier (Wrong), waarom niet ook een verhaal vertellen over een man die halsoverkop verliefd wordt zijn suède jas? Franse iconoclast en rasabsurdist Quentin Dupieux - tevens bekend als mr. Oizo - opende de Director’s Fortnight dit jaar op Cannes met zijn duistere (doch uiterst vermakelijke) Deerskin en was daarmee zeker een positieve verrassing.

In Deerskin volgen we Georges, volledig in de ban raakt van zijn net verworven hertenleren jas, die alle andere jassen van iedereen op de hele wereld overbodig maakt. Met de aanschaf van dit excentrieke kledingstuk, krijgt hij van de vorige eigenaar een camcorder cadeau. Geïnspireerd door de mogelijkheden die dit apparaat met zich meebrengt, besluit Georges zich voor te gaan doen als filmmaker. Met hulp van barvrouw Denise, die in haar vrije tijd films monteert, begint hij aan een bizarre missie. Er ontstaat een absurde driehoeksverhouding tussen Georges, Denise en de jas.