Diego Maradona. Ongeëvenaard voetbalfenomeen, onnavolgbare lefgozer. Hosselaar uit een arme Buenos Aires buitenwijk, vroeg ontdekte voetballer die als nog jonge tiener al meer verdiende dan zijn ouders. Die haast in zijn eentje (leek het soms) SSC Napoli de voetbaltop in katapulteerde, tot trots van gans Napels, een verguisde stad in Italië destijds. Doch alles slaat om, in voetbal en waardering. Nog altijd een wereldbegrip, steeds minder vanwege voetbal en steeds meer om zijn strapatsen en precaire gezondheid, gedrogeerd of niet.
Bijzonder aan deze docu is echter gelukkig ook hoe het hem in fraaie montages eerst en vooral ook in adembenemende voetbalactie laat zien. (Tien minuten na Gods assist, tijdens een WK kwartfinale in ’86, wervelt hij vanaf de middenlijn vijf spelers voorbij op weg naar zijn tweede treffer.)

Na zijn goed ontvangen documentaires Senna (2010) en Oscarwinnaar Amy (2015), was het Maradona zelf die vond dat de Britse regisseur Asif Kapadia een film over hem moest maken. Aanvankelijk met medewerking van zijn kant, wat echter omsloeg, zoals de film hem ook schetst als tweeledig: de ontwapenende (oorspronkelijke) Diego, en de voor de buitenwereld ongenaakbare Maradona. Volgens Kapadia karaktertrek van een nog altijd charismatische man: bij interviews in Dubai destijds was het ‘hij blij, jij blij’, maar als hij misnoegd was, was het direct ongemakkelijk, zo niet onheilspellend. Maradona sloeg de première over, onwillig zich uit te laten maken voor ‘hustler’ of ‘estafador’ Op de filmaffiches stond ‘Rebel. Hero. Hustler. God’, dan wel ‘Rebelde. Héroe. Estafador. Dios’. Maar hosselaar was hij zeker wel in zijn Napolitaanse jaren, zwaartepunt van deze prettig jachtige film. Met Napels in een prachtige bijrol, de camorra in een ontluisterende. Vertelling van een Argentijnse (fút)bolbliksem die al jaren de wereld doorkruist, nergens meer thuis. Een goed verhaal had hij altijd, zegt Kapadia, echter niet noodzakelijk de waarheid.

Informatie m.b.t. Corona
Het gaat allemaal wat anders dan anders, dus lees onze richtlijnen eerst goed door voordat je besluit een kaartje te kopen. Je vindt hier ook informatie over de soorten tickets, de inrichting van de zaal en de maatregelen waar een ieder zich aan dient te houden. Check ze hier

Kaartverkoop
- Koop je ticket het liefst online. Als er nog plek is, kun je ook aan de avondkassa een kaartje kopen, maar dan dien je wel je naam, mailadres en telefoonnummer achter te laten bij de kassa.
- Strippenkaart: deze is weer te gebruiken. Omdat we moeten bijhouden wie er aanwezig is bij een voorstelling, dien je dan wel je naam, mailadres en telefoonnummer achter te laten bij de kassa.
- Duoseat: Kom je met z’n tweeën én ben je partner of huisgenoot, koop dan 2 kaarten tegelijk en meld dit aan de zaal, dan krijg je 2 stoelen naast elkaar.
- Soloseat: Kom je alleen, meld dit dan aan de zaalmedewerker, dan krijg je een losse stoel.