De Britse band Still Corners maakt uitgesponnen dreampop, die een mysterieuze en tegelijkertijd onderkoelde sfeer oproept. Met daaroverheen de loepzuivere, betoverende melodieën van klassiek geschoolde zangeres Tessa Murray roept het vergelijkingen op met bands als Beach House en Cocteau Twins.

Hoewel veel dromerige indiebands hun geluid tegenwoordig al snel ‘cinematic’ noemen, is Still Corners misschien wel de enige band die echt recht heeft op deze term. De band haalt inspiratie uit allerlei films, van zwart-witte horror tot Europese art-house en maakt ook live gebruik van indrukwekkende visuals.

Hun laatste album, The Last Exit, bevat alle invloeden die de eerste albums van de band zo bijzonder maakten, maar ze kiezen ook voor nog wat beeldendere klanken, die je het gevoel moeten geven in een roadtrip beland te zijn. Daar is Still Corners zeker in geslaagd, want door de mooie klanken waan je je niet langer in het koude Nederland, maar ergens in het zuiden van de Verenigde Staten, in een tijd dat je bij corona nog vooral dacht aan een Mexicaans biertje.

Hun laatste single 'Heavy Days' is op 14 september uitgekomen.

Papercuts
Jason Quever brengt sinds 2004 tijdloze, op gitaar gebaseerde dreampop uit als Papercuts, ongevoelig voor trends of microgenres die om hem heen zijn gekomen en gegaan.
Past Life Regression is zijn nieuwe album en het is een reis naar de dromerigere uithoeken van psychedelische folkpop.