De Belgische regisseur-scenarist Bert Scholiers springt in zijn fantasierijke speelfilmdebuut van de hak op de tak. Zit je het ene moment nog in een Antwerpse kroeg, het volgende loop je over een sneeuwvlakte, in een kosmisch zwart gat of zit je achter een vliegende ananas aan. Zo verloopt de drankovergoten nacht van boezemvriendinnen Charlie en Hannah, nadat ze een magisch snoepje hebben genomen dat de wereld ook voor iedereen om hen heen op surrealistische wijze verandert.

Het levert een reeks verbijsterende gebeurtenissen op, waarop de laconieke twintigers reageren met geamuseerde verbazing (of ze nou in een vooroorlogs bordeel belanden of worden opgeblazen met een atoombom), terwijl ze slenterend door babbelen over ├ęcht belangrijke zaken: het omgaan met exen en relaties. Als een trippende Woody Allen of Noah Baumbach speelt Scholiers ook met de vorm, met inventieve beeldgrapjes, kleur en zwart-wit, wisselende beeldformaten en verwijzingen naar de stille cinema en Italiaanse giallo-horror.