De Belgische garagerock band SONS maakt stevige garagepunk met invloeden van de hedendaagse postpunk, nineties gitaren en een snufje psychedelica. Dit is natuurlijk terug te horen in hun laatste plaat ‘Sweet Boy’, een album dat voortborduurt op hun debuut ‘Family Dinner’ dat in 2019 werd uitgebracht. Ze maakten al indruk met hun debuutplaat, spelen nationaal en internationaal en laten een spoor van ‘what the hell was that?’-achter. Inmiddels hebben de heren uit Melsele (Beveren-Waas) al wat kilometers op de teller waarmee ze met ‘Sweet Boy’ onderzoeken hoe ze hun muzikaliteit en songs kunnen rijmen met het leven van alledag.

En zoals het bij elk album gaat, is ook ‘Sweet Boy’ een momentopname. Dat de bittere realiteit wel heel dicht tegen de leefwereld van SONS kwam aanschurken, vindt bijvoorbeeld zijn weerslag in de song L.O.V.E., dat homofoob geweld aan de kaak stelt. Een song die ontstond nadat een jonge kerel door een paar op hol geslagen gaybashers vermoord werd, nota bene op een plek waar SONS als jonge knapen zelf vaak rondhingen.