Zinderende Koreaanse martial arts valt sowieso moeilijk te versmaden, maar een film die door Variety wordt omschreven als ‘one-of-a-kind for its delirious action choreography and overall narrative dementia’ kan Zienema jullie zeker niet onthouden. Vanaf de eerste minuten wordt duidelijk dat Sook-hee (Kim Ok-bin) een meer dan geduchte tegenstander is, als je door haar ogen gezien een strijd aangaat en overleeft waarin de een na de andere slechterik crepeert. Zwaargehavend en zwanger komt zij onder de vleugels van een schimmige organisatie waar haar moorddadige kwaliteiten nog verder worden verfijnd en zij wordt voorzien van een vers achtergrondverhaal, om vervolgens als meedogenloze wapen te worden ingezet, geïnstrueerd door Jung Hyun-soo (Sung Joon).

Het verleden van regisseur Jung Byung-gil (die naam maakte met Confession of Murder) als choreograaf van vechtscenes spat van het scherm. Ook schreef hij mee aan de plot, die in een ingenieuze reeks flashbacks het verleden van Sook-hee uit de doeken doet. Een dochtertje en een ontluikende liefde kleuren verder een verhaal dat wraakzuchtige moordlust, spectaculaire achtervolgingen en verfijnde vechtkunst tot nieuwe hoogtes stuwt. Kill Bill, La femme Nikita en Oldboy worden niets voor niets aangehaald als The Villainess (2017) in volle vaart voorbij vliegt.